Prajitura cu nuci si pere

>> duminică, 17 octombrie 2010

O prajitura a carei aparitie se datoreaza toamnei si perelor sale  aromate dar si castronului cu albusuri ce stateau frumos in congelator asteptandu-si randul.


Ingrediente
pentru blat:
100g unt
2 oua
100g faina
70g nuci macinate
100g zahar
1 plic zahar vanilat
100ml lichidul in care au fiert perele
pentru "toamna":
8 pere mari si zemoase
150 ml vin alb sec
3 linguri de zahar
pentru spuma de albus:
330 ml albus de ou
100g zahar
100g nuci macinate

Se curata perele de coaja si samburi ,se taie felii si se fierb impreuna cu cele 3 linguri de zahar in vinul alb( pana devin usor stravezii). Se bate untul cu zaharul. adaugam treptat cate un ou si omogenizam .Adaugam tot treptat vinul rece in care au fiert perele (100 ml ) si apoi tot trepatat faina amestecata cu nucile macinate. Turnam blatul in tava unsa cu unt si punem deasupra perele . Coacem 15 minute in cuptorul preincalzit la 180 de grade. Eu am copt blatul cam 10 minute si apoi am pus perele in ideea sa nu se lasa perele la fund, doar ca asa mi s-a lasat blatul :) se poate pune gris deasupra sa nu se lase dar eu am zis pas si variantei asteia.
In timp ce se coace blatul cu pere , batem albusurile bine cu zaharul si cand devin luciose si tepene adaugam nucile, Omogenizam si turnam peste blatul cu pere. Punem din nou tava in cuptor si mai coacem  40 de minute la 150 de grade, pana spuma de sus devine elastica la palpare, "opune "putina rezistenta, oricum testul scobitorii nu va da gres nici in cazul asta. Se lasa sa se raceacsa si se serveste cu placere. In lumina naturala prajitura e usor crem de la nuci , doar ca eu m-am gandit sa ma joc putin cu lumina pentru efect :)
Oricum a avut un succes mare asa ca am primit misiune grea : refacerea  depozitului de albusuri , musai sa o mai fac o data  toamna asta.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

About This Blog

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP